08 juli 2009

Vi har plockat "Små-troll"

I dag har jag suttit fastklistrad i böckerna. Jag har hittills på fem dagar lyckats plugga i kapp två veckor av matten, bara 2 veckor kvar...*puh* Dessvärre känner jag att jag hamnar lite efter i kursen som hör till min utbildning, dvs. Palliativ vård. Jag VILL verkligen blir färdig i augusti så jag kan börja jobba extra på sjukhuset, jag blev ju lovad extrajobb när jag praktiserade där.

I kväll åkte jag och Lowe och hälsade på Lina med familj. Hon bjöd på glass med hallon...och kaffe såklart! Innan vi gick in för att fika, plockade jag och Lowe lite smultron i Linas land. När vi sen gick runt huset frågade Lowe:

- Finns det inga fler små-troll?
- Vad menar du? svarade jag.
- Ja, såna som vi åt.

Tyckte det var så gulligt och "små-troll" låter ju faktiskt väldigt likt smultron. :-)


Inga kommentarer: