09 juli 2009

Dripp, dropp

Jag sitter som vanligt vid köksbordet och pluggar och regnet öser ner (minst sagt) utanför köksfönstret. I går fick jag mitt antagningsbrev till de kurser jag sökt tills i höst, dvs. Eng B, Religion och MaB. Jag ska också läsa Social omsorg och Näringlära parallellt via Medlearn, sen blir jag färdig för att kunna söka in på högskolan och påbörja resan mot min dröm - barnmorska, men först måste jag läsa till ssk!
Helst av allt skulle jag vilja lägga ifrån mig böckerna och krypa upp i soffan nu och titta på en bra film, men jag känner att jag måste ta till vara på dessa två dagar innan semestern börjar för en del och det blir fullt hus resten av sommaren. Det blir svårt att få något vettigt gjort då! I går satt vi och drömde oss bort till Gotland, vi letade efter lite "sista-minuten-boenden", men hittade inget av intresse eller något som passade vår plånbok. Dessutom krävs det ju ganska många bäddar om hela familjen ska åka... Nu tillbaka till böckerna, hej sålänge!

1 kommentar:

Carro sa...

Du är så duktig! Vill med som du bli barnmorska. Och jag funderar och kluarar på om jag ska sätta fart efter mamma ledigheten eller ej. När man väl är BM så är det mkt obekväma tider som gör att familjen kanske kommer i kläm. Hmm..