28 juli 2009

Morgonpromenad på 12500 steg

I morse ställde jag klockan på 7 för att gå ut på morgonprommis med grannen. Vi har en runda som vi brukar gå som är på drygt en mil. Rundan slutade på 12500 steg och några blåsor under stortån. Jag vill verkligen ner i vikt nu! Jag vet att jag har försökt komma igång ett par gånger men misslyckats. Därför ska jag istället nu fokusera på att inte smälla i överdrivet med godsaker och sen efter semestertiderna ta tag i den riktiga träningen med nyttig mat! Jag har ju trots allt ett träningskort som bara ligger och dammar trots att det dras samma summa från kontot varje månad. Dessutom har jag haft alldels för höga mål tror jag, jag måste istället sätta upp delmål som jag kan se är realistiska till min nuvarande vikt. Kanske är 4-5 kg åt gången ett mål att sträva efter och sen ha några "morötter" efter varje delmål?

I morgon blir det i alla fall att återigen ge sig på den kända "Mora-rundan"!

Inga kommentarer: