06 juli 2009

Höstens planering sprack...

Sitter och äter min frukost som består av en skiva grovt bröd, fil m. jordgubbar och cornflakes samt en kopp te. Det kan vara så skönt ibland att få sitta i ett tyst hus i lugn och ro och äta frukost, den blir på något sätt godare då. Kanske för att man verkligen hinner tugga varje tugga innan man sväljer den...

I torsdags fick jag reda på att komvux inte kommer starta snabbkursen för Ma A+B p.g.a. för få sökande. Detta gjorde det lite krisigt för mig eftersom jag måste ha dem klara i december. Efter en "deal" med studievägledare och rektor fick jag dock påbörja smmarkursen i ma A, trots att de redan börjat för ca 4 veckor sen. Detta gör det ju liiite stressigt för mig eftersom jag även pluggar över heltid på min utbildning som ska vara klar i augusti innan de andra sökta kurserna startar. I alla fall så blir det nationella provet i matten i augusti och rektorn satte in mig på endast ma B till hösten i stället. Det positiva med et hela är att jag kommer ner i 400p under höstterminen (vilket är heltid) och jag kan ta det lite lugnare än vad jag behövt hittills. Jag har ändå läst i en takt av ca 150% och nu en månad framöver så blir det ca 250%. Trots att jag mer än gärna hade velat ha mer än G i matten får jag nog nöja mig med ett G p.g.a. omständigheterna. Jag kan ju alltid satsa högre på ma b sen...

1 kommentar:

Fia sa...

Gud va du är duktigt som orkar med att pluggande på en gång, samtidigt som du har en familj att ta hand om och vara social emot. Bra där Malin! Om jag hade trott att jag klarat det så hade jag fortsatt plugga direkt i höst, men jag tror inte att jag klarar plugga heltid och va mammaledig :-(
Tänk dock på att ta hand om dig själv också emellanåt, så du inte bränner ut dig själv.. Kram!