04 juli 2009

Våran dag och filmtips

Idag åkte jag, Vesa och halva skaran av barnen (Lowe, Mio och Emelie) till Heron och åt lunch. Vi passade på att titt lite på Mio och Hemtex och sen ville Lowe leka uppe vid "åkattraktionerna". Egentligen var det meningen att vi skulle till toys´r us också för att köpa en present till Vesas brorsdotter som har kalas i morgon, men vi hittade en bra present här i Järna på våran fina "Leksaksbutik Lavendel". Dom har verkligen så fina och annorlunda leksaker och pyssel, dessutom säljer dom barnkläder från Villervalla.



På hemvägen stannade vi till på Römora gård och plockade lite jordgubbar som vi ska mumsa på ikväll tillsammans med glass och grädde. Vi ska hyra filmen "Vi hade i alla fall tur med vädret 2", första delen var en favorit när jag var liten så den här måste jag bara se. I går tittade vi på "Benjamin Button", en bra och tänkvärd film...tyckte jag ialla fall, Vesa sov i soffan.



1 kommentar:

Fia sa...

Mysigt med jordgubbsplockning.. vart ligger Råmora?! Vi brukar också alltid plocka jordgubbar, det har blviit en tradition sen jag va liten att göra det innan min födelsedag i juli. Så mamma kunde göra min födelsedagstårta på färska jordgubbar :-) Tyvärr har de stängt stället vi plockade på i 22år, ute på Ekerö. kram!!