29 juli 2009

Besök hos min farbror

I går på eftermiddagen åkte hela familjen och hälsade på min 99-åriga gammelmormor. Mormor var där och hon gjorde i ordning fika till oss. När vi kom hem därifrån pratade jag med min pappa som hade hjälpt min farbror att flytta hela dagen och vi bestämde att jag skulle komma ut och titta på min farbrors nya hus. Det var ett helt underbart fint arkitektritat hus mitt ute på landsbygden. Det kanske inte låter som att det skulle passa in riktigt i den miljön, men arkitekten hade verkligen tänkt på ALL T för att det ändå skulle smälta in i området. Ett hus i min smak, men tyvärr inte i smak med min plånbok... Jag hade bara tänkt att stanna en liten stund, men de bjöd på mat vilket smakade otroligt bra! Det bjöds på grillat med potatissallad samt sallad innehållande babymozzarella, ruccola, pinjenötter, oliver, körsbärstomater, lök och olivolja. Till efterrätt hade Sussie (min farbrors nya sambo) gjort glas fyllda med lyxig vaniljyoghurt med muskovadosocker och färska vildhallon, det var SUPERGOTT! Eftersom de nu inte bor så långt ifrån oss lovade jag att jag skulle komma över fler gånger och jag erbjöd även Sussies son att komma över och leka med Sebastian som är i hans ålder.

Nu ska jag pyssla om mina fötter som är fulla av STORA blåsor efter morgonens promenad på 11200 steg!

1 kommentar:

Fia sa...

stackarn.. är inte fötterna vana vid att gå längre sträckor på en gång..
Hur är det annars då? Jag har ju bara varit bortrest i två veckor.. men utan bloggen känns det som en evighet haha.. Kram!!