21 juli 2009

En fantastisk härlig helg!

Helgen som var, var nog den bästa på länge! Jag känner såhär efteråt att jag nog verkligen behövde få komma iväg och koppla av, för det gjorde jag verkligen - kopplade av alltså. Dessutom hade vi ju otroligt tur med vädret och det blev sol och bad både på fredagen och på lördagen. På söndagen var det dock mulet, men kanonväder för lite fiske.

Pappa kom och hämtade oss på förmiddagen i Sollenkroka (ca 10-11 mil hemifrån) med båten och körde sen in i skärgården ca 15 minuters resväg där vi stannade till på en klubbholme, som min morbrors kompis hade. Solen stekte och jag och alla andra badade nästan ända fram till middagsdags, som inte blev förrän klockan halv tio. På lördagen förflyttade vi oss till en vik i Lådna. När vi kom fram bakade jag en blåbärspaj av blåbär som jag hade plockat på morgonen, det var smarrigt. Jag och barnen fiskade på eftermiddagen och William drog upp tre stycken abborrar och jag drog upp två - en på drygt ett kilo! Det fick bli söndagens lunch.


Båtlivet är verkligen något för mig har jag kommit på nu, hoppas verkligen att jag kommer kunna uppleva det senare i livet. Det är så kravlöst och får en att känna sig fri på något sätt! Helt fantastiskt underbart, hade helt klart kunnat stanna ett par dagar till, trots det försämrade vädret!


1 kommentar:

fia sa...

gud va mysigt det ser ut...hur är det annars så? hur går det med pluggandet? kram fia