12 juli 2009

En dag i jordgubbens tecken

Jordgubbsplock, jordgubbssylt och jordgubbstårta - det är, som tidigare skrivet, resultatet av denna härliga söndag. I förmiddags åkte jag, Lowe, Jeanette och Nova och plockade jordgubbar ute vid Römora gård. Min och Lowes hink slutade på 7 kg, vilket resulterat i flera lådor jordgubbar i frysen samt 1,5 l supergod jordgubbssylt. I morgon ska jag koka jordgubbskräm för resten som blivit över och nu står i kylen.

När barnen hade sovit middag åkte vi till Vesas mamma som fyllde år förra veckan. Hon hade gjort en smarrig jordgubbstårta som vi mumsade på! Därefter gick vi ut och barnen fick leka av sig i våra gamla hemtrakter, dvs. Bodastigen. När vi hade parkerat bilen och var påväg mot porten, vart det lite nostalgiskt för ett ögonblick, men att vara på "Boda" en timme räckte för oss för att längta hem till vårt "Järna". Det går verkligen inte att jämföra och uttrycket "hem ljuva hem" har nog fått en betydelse nu. I alla fall stannade vi 2,5 timme innan vi begav oss hemåt. Väl hemma blev det lite "skitsnack" med grannarna innan vi började röja upp lite på tomten efter en trasig pool som läckte vatten. I morgon blir det ett besök på ICA Maxi för reklamation... Nu är jag trött,men ska nog ta mig lite tid att ta igen några rekord på Mind jolt-games på FB. Det har liksom blivit lite av ett beroende!:-)

2 kommentarer:

Fia sa...

Mums, så gott det lät!

Och förresten.. om du inte sett mitt svar denna gång..så beror det på att jag svarar i min blogg, i samma inlägg där kommentaren från läsaren skrivs :-)

Fia sa...

haha, okej för din skull.. men det gäller bara dina kommentarer då ;-)
Hoppas ni haft en bra helg, Kram!