27 juli 2009

En lyckad kväll

Tjejkvällen häromdagen blev väldigt lyckad med otroligt god mat och mycket skratt. Anna som var värdinna bjöd på rostbiff med potatisgratäng, grillad halloumi m. pinjenötter, sallad och sås. Jag hade tagit med mig lite bröd och en ananas paj som vi åt till efterrätt och Lina hade köpt med sig lite att dricka och andra småtillbehör. Lite lustigt faktiskt att det blev som det blev. Lina känner jag från det att vi konfirmerades tillsammans vid 14 års ålder och Anna och jag har suttit på pottan tillsammans. Men vi tre tillsammans har egentligen inget gemensamt, det var Lina som frågade mig i förbifarten en kväll om jag ville följa med hem till hennes kompis Anna och sjunga lite Singstar. Hon visste att jag visste vem det var, men inte att vi under vår uppväxt kännt varandra väldigt bra genom våra mammor. I alla fall så blev det en rolig kväll med mycket prat och sång och jag hoppas verkligen att det inte var sista gången!



Inga kommentarer: