15 juli 2009

Underbara morgon!

Kom hem för drygt en halvtimme sen efter en härlig morgonpromenad, den var dock bara på 3 km så i kväll blir det en längre runda! Jag kan ju redan nu avslöja att gårdagens steg redan är slagna.;-) Nu sitter jag ute på altanen och äter min frukost, de minsta barnen springer omkring på gräsmattan och de stora barnen ligger kvar i sängen.Vesa har precis tagit sin cykel och cyklat iväg på sin cykelrunda. Han är familjens hurtbulle, han är ute varje morgon och rör på sig och då är det inga korta sträckor vi pratar om - minst en mil! Han varvar sin motion med att springa, gå eller cykla och dessutom ett styrketräningspass om dagen, men så ser han ju ut som han gör också.:-)Han är kaveln och jag är degen om ni förstår hur jag menar?

2 kommentarer:

Fia sa...

Haha rolig jämförelse, kaveln och degen.. det är väl lite så här med. Gubben är ute och springer i spåret, och tränar kör styrketräning... medan man själv försöker, men det blir långt ifrån varje dag man har tid, lust och ork;-) Känner dock att så länge man trivs och mår bra med sig själv, och inte riskerar att bli sjuk pga över/undervikt så är det bra. Jag vill däremot ha lite mer muskler, jag tycker det är fint när man är vältränad som tjej, inget muskelberg dock...

Carro sa...

Super duktiga är ni jhu!!