07 juli 2009

Motivationen återfunnen?

I flera dagar tillbaka har jag kännt mig plufsig och uppsvälld och dessutom trött nästan konstant.I går var jag på kalas hos min pappa som fyllde år och det bjöds naturligtvis på tårta. På vägen hem fick jag helt plötsligt en otroligt stark känsla - jag vill inte se ut såhär längre! Jag vet att jag kännt så förr också, därför tänkte jag att jag väntar till i morgon och ser hur det känns då. I morse när jag vaknade var jag inte alls sugen på vitt bröd och annat som kläggar ihop sig i magen. Istället var jag otroligt sugen på havregrynsgröt, fräsch frukt och en skiva grovt bröd, ja och en kopp te såklart som alltid. Dessutom har jag satt på mig stegräknaren trots att jag vet att det inte blir många steg när jag sitter hemma och pluggar, men då har jag i alla fall koll på hur lite jag i såfall rör på mig och kan förbättra det. Min fråga är då - kan man tänka sig till bättre vanor eller är det ett val man gör och sedan följer det?




Inga kommentarer: