14 juli 2009

Katastrof!!!

Idag har jag haft på mig stegräknaren för att se hur mycket jag går på ett ungefär varje dag. Trots att vi åkte ner på stan på eftermiddagen så har jag endast gått 2608 steg! Ja, ni läste rätt - inte ens i närheten av de rekomenderade 10 000 stegen! Här har vi ju en tydlig förklaring till att jag har så många former jag har och även om jag visste att jag inte rör på mig särskilt mycket så skäms jag verkligen av dagens resultat! Det här peppar faktiskt mig lite att gå mer, och 2600 steg borde ju inte vara så svårt att slå...


Här kommer i alla fall lite bilder från eftermiddagen:

___________________________________________________

Fia kommenterade mitt inlägg med att det lät lite komiskt att jag inte fått ihop några steg "trots att vi åkte till stan". Det jag menar är självklart att om jag hade varit hemma hade jag förmodligen fått ihop ännu färre steg och att gå till stan från Järna vore väl lite väl övermäktigt med fyra barn?!;-)

1 kommentar:

Fia sa...

Lite komiskt.. "åkte ner på stan" men jag förstår om du hade barn med dig att man kanske inte går överallt. Jag går en hel del när jag får ihop mina steg... men det varierar verkligen från dag till dag, och är man hemma en dag så blir det inte många steg.