29 mars 2009

Söndagsaktivitet = Vi tvättar pengar

Japp, så är det! Det är precis så vi sysselsätter oss denna tråkiga söndag. Dock förstår jag inte riktigt varför då de faktiskt från början är helt genomärliga förtjänta pengar!;-)

Nej, allvarligt talat tog jag tag i den megahög med tvätt som invaderat vår tvättstuga och kastade in en maskin med tvätt. I all hast tog jag också Vesas Helly Hansen-fleece eftersom jag tyckte den luktade lite unket. När Vesa kommer och frågar mig nu för en kvart sen vart hans fleece var (han skulle iväg och träna och sen springa), säger jag glatt: " Den tvättade jag"!
Ni skulle se hans ansiktutryck! Han blev nästan helt vit och klämde fram: " Jag hoppas verkligen att du skojar"!
- Njae, det gör jag inte. Vaddå då? svarade jag.
- Det ligger 8000:- i min ficka, utbrast han.

Jag kan säga att vi var inne i tvättstugan på noll röda och tryckte på alla knappar som gick för att få stopp på maskinen. De hade hunnit tvättas i 1 timme. Nu ligger de på tork här hemma! Vilken tur att pengar är tvättäkta!


3 kommentarer:

fia sa...

Hahah, kan inte annat än att skratta när jag läser det här, och sen ser bilden på era fint upplagda rödingar som ligger på tork ;-) Just fint där Malin!
Men jag är faktiskt också dålig på att kolla fickorna innan jag slänger in nåt i maskinen, jag antar att alla tömmer sina egna fickor innan det lägga i tvättkorgen. Och ligger nåt slängt på golvet etc, så slängs även det i maskinen ;-) Men har också råkat tvätta pengar förut, och de håller förvånadsvärt bra ändå!! Ska också tvätta ikväll, blää.. en aktivitet som jag utför oftare är träningen jag egentligen skulle behöva. Men med en kräk bebis så är det nödvändigt för allas trevnad ;-)

Sandra sa...

Du är bäst Malin...haha...
Tänk att man bara kastar i utan att kolla fickorna, jag tvättade Jennifers mp3,som hon fick i f-dag present av sin pappa!!!
Va bara åka och köpa ny.

Anonym sa...

Men varför hade han 8000 i fickan?!