26 mars 2009

Lyxfällan

Har precis tittat på ett avsnitt ur Lyxfällan. Det känns så skönt att vi inte sitter i samma sits. Inte för att vi alltid haft koll på våran ekonomi, vi har också vart där kan jag lova! När vi bodde i lägenhet kändes det som om vi aldrig hade pengar och vi undrade många gånger hur vi skulle klara oss om vi lyckades få lånelöfte och flytta till hus. Nu sitter vi här i vårt hus och undrar vad vi gjorde med alla pengar som vi borde haft förr! Vi har faktiskt bättre ekonomi än någonsin och ändå pluggar jag och får en fjuttig summa av CSN. Visserligen har Vesa fått bättre jobb med bättre lön, men ändå - det borde ju gå jämt ut eftersom att jag också jobbade förut. Självklart har vi också fortfarande månader som vi inte har råd att unna oss saker, men jag pratar i det stora hela! Vi har inte en kredit så långt ögat kan nå och har endast våra fasta utgifter varje månad och så tänker vi fortsätta att leva!!! Det som känns extra bra är att vi fick tillbaka en ganska bra summa på deklarationen, som vi faktiskt kan använda till att unna oss något bra! Förr hade det istället gått till skulder eller nån oförutsedd räkning!

God natt and sleep well!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att ni lyckats ta er ur den jobbiga ekonomin. Och att ni fick skatteåterbäring :-D Oväntade pengar blir man alltid glad för!
Det är samma här, vi har också rätt bra ställt. Dock så blir det kanppert nu i ett par månader för att vi ska ha råd med resan i sommar. Den ska ju betalas 60dagar innan avresa, dåligt!!! Det är ju två hela månader som man hade kunnar fixa fram pengar på! Men, men vi får ihop det iaf om jag lyckas hålla i plånboken när impulserna sätter igång ;-) Som idag... frisörbesök för 1500kr.. kanske onödigt just nu, men det va lääänge sen jag klippte mig. ;-)
Vart fick du massagen förresten?!