04 mars 2009

Hur kan man va så dum?

I morse tog jag och barnen lite sovmorgon och åt frukost hemma istället för på dagis. Väl påväg till dagis vid nio glömde jag bort att tanka, vilket var väl behövligt. Eftersom jag ändå skulle till Granngården som ligger vid syd tänkte jag att jag lika gärna kunde tanka på Jet som ligger där i närheten, sagt och gjort. Lämnade av barnen och åkte på motorvägen. När jag kommit halvvägs körde jag om en långtradare som sölade framför mig, jag hade trots allt lite bråttom att hinna med lite ärenden och äta lunch innan skolan. Precis i omkörningsfilen försöker jag gasa för att få upp hastigheten, men inget händer! Eftersom jag "visste" att jag hade åtminstone liiite bensin, tänkte jag inte ens tanken att det kunde vara orsaken. Som tur var kom jag förbi långtradaren och kunde svänga in mot kanten, tanken var såå tom att bilen lagt av! Där stod jag mitt på motorvägen, stressad och nu också av att man kände hela bilen skaka av alla långtradare som dundrade förbi. Skulle detta bli min sista tid i livet?! Nja, så farligt var det inte. Vesa (räddaren i nöden) kom efter en halvtimme och fyllde på tanken så att jag kom iväg igen! Det var min morgon....

Hade faktiskt en tanke om att gå ut och fota läget, men då kanske risken funnits att jag åkt in?! :-)

1 kommentar:

httt://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma sa...

Å vilken morgon *stackare* men det hade nog blivit riktigt bra kort alltså ;-). Hur öär det annars? Nu tycker jag vi ska ses snart?! Nu gick det ju långt mellan besöken iaf :-( skulle ju inte det ju... Hälsa familjen och ha det så bra! KRAM!