15 mars 2009

Helgen

I går var vi och hälsa på min gammelmormor som fyller 99 år (!) i maj. Det var så längesen hon träffade de stora barnen och eftersom vi fick en massa tårta över från Emelies kalas, så bestämde vi oss för att ta med den till henne. Hon blev så glad! Efter besöket lämnade vi de stora grabbarna till deras pappa och åkte sen till Vesas jobb för att Lowe äntligen skulle få sitta i lastbilen och åka lift som han tjatat om. När vi väl var där vågade han inte, utan var nära att börja gråta när Vesa satte igång liften. Emelie vågade iaf ta sig en tur med Vesa!:-) Sen satte hungern in och det blev ett besök på Heron. Det är perfekt att åka dit och äta när man har många viljor i familjen, på så sätt kan alla få sin vilja fram. Emelie åt mat från kolgrillen, Vesa åt friterad kyckling, Lowe "donken" och jag åt min älskade sushi! Skulle kunna äta det flera gånger i veckan!!!:-) Dessutom är det ju så nyttigt, vilket passar min diet just nu!

På kvällen blev det varma mackor med mozzarella, skinka och tomat och sen godis och chips till melodifestivalen. Jag smakade dock bara ett par stycken godisar och Vesa vet ni ju som tidigare har sitt vad att gå efter. Nu såhär dagen efter, när man smält gårdagens seger, är vi överens här hemma om att det faktiskt var en helt ok låt att skicka vidare till Moskva! T.o.m kanske den bästa!:-)

Idag stod simlekis på schemat och Emelie hade basketturnering i Täljehallen. Jag och Lowe skulle åka dit efter simlekiset, men de hade förlorat alla sina matcher, vilket gjorde att dom inte gick vidare. Hade vart väldigt roligt att få se henne spela!:-( Lunch och fika hos "farmor", innan vi åkte hem för att slappa resten av söndagen! Kanske att jag får med nån på en fika ikväll, skulle vara trevligt! :-)

Här kommer lite bilder från helgen:




Inga kommentarer: