11 mars 2009

Möten med djur

Sitter och äter frukost med ungarna, utanför fönstret står det två rådjur! Vi har ofta rådjur på gården och på somrarna så kommer det en och annan älg, det är dock inte lika kul. Förra sommaren stod jag ute 7.30 för att hänga tvätt när jag hör ett knak i skogen, jag trodde det först var grannen som också var tidigt ute. När det knakar igen tittar jag upp i skogen för att se om det var ett rådjur, men inget där heller. När det tredje knaket kommer tittar jag mot min vänstra sida, där står en STOR älg precis bakom häcken pch tittar mot mig! Jag fick panik!!! Hade den en kalv?! Jag kunde inte se det eftersom den höga häcken var i vägen. Om älgen fick för sig att komma emot mig, hur i hela friden skulle jag hinna springa från en älg! Som tur var verkade älgen bli räddare än mig och sprang i väg in i skogen igen. Visserligen känns det tryggt att bo här i Järna, men helt säker går man inte!;-)

1 kommentar:

httt://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma sa...

japp så här är det ju med att bo i skogen bland alla djur hahaah. Själv tycker jag det är skit mysigt, typ varenda morgon kommer "familjen" rådjur utanför köksfönstret. Allt bra annars? Kram!