30 april 2009

En tyst och god frukost, men annars lika kaotiskt som vanligt...

Sitter nu och avnjuter min frukost i lugn och ro utan skrikande barn! Oftast så äter jag frukost med barnen innan jag lämnar dom på dagis och i skolan, men ibland så tillåter jag mig själv att ta det lugnt och lägga undan böckerna för en stund. Ibland kan det faktiskt betyda väldigt mycket att få känna vad frukosten smakar och inte bara svälja ner den med en kopp te på 2 minuter. Egentligen känner jag mig en aning stressad eftesom två uppgifter ska in innan onsdag då jag hade tänkt att göra första provet i Sjukvård, men i värsta fall kan jag skjuta på det en vecka. Dessutom har jag en massa annat jag också måste göra. På lördag ska jag stå på loppis, på söndag är det simlekis, vårstädning och kalas för brorsdottern som fyller 3 år och på måndag är det ytterligare ett kalas, men då för våran Sebastian som fyller 8 år. Med andra ord så måste jag baka, rensa ut och packa ner alla saker inför loppisen i kartonger, köpa födelsedagspresenter och det finns det bara tid för idag och i morgon och där ska jag också klämma in pluggtid.

Då kanske ni undrar varför jag inte gjort allt detta tidigare? Jo, alla ni som känner mig vet ju att jag är den värsta tidsoptimisten som går i ett par skor! Sen är det ju faktiskt så att min kalender alltid är fylld med något som ska göras, så man kan säga att jag även ligger efter ganska långt med planeringen och på det ska man också hinna ta hand om familjen som just för tillfället är ganska upp och nervänd den också! Det har hänt MYCKET under sista tiden som gjort att jag inte orkat varken psykiskt eller fysiskt. Mycket har jag också vilja skriva av mig, men vet inte riktigt vart, eftersom det inte är något jag vill dela med andra! Hur gör ni när ni känner att det blir för mycket?!

1 kommentar:

Fia sa...

Tyst från dig.. allting bra?! Kanske bara ont om tid och bloggtorka som alla andra?! ;-) Sköt om dig i alla fall; Kram!