26 april 2009

Sammandrag i Upplands väsby och lite diverse saker

I går var det dags för säsongens sista cup och den var belägen i Upplands väsby. Jag och William startade hemmifrån kl 7.30 och var inte hemma förrän vid ca 17.00, så det blev en lång dag. Killarna förlorade en, spelade oavgjort en annan och den tredje vann dom stort - 10-3! William min lilla "diva" gjorde sammanlagt 8 mål varav sex var i sista matchen.



I fredags var jag hemma hos min relativt nyopererade mor och åt sushi, det var mysigt att för en gångs skull få sitta och prata i lugn och ro utan massa syskon eller skrikande barn. Det blir tyvärr så att vi bara träffas allihop på samma gång, så var det ju inte riktigt när vi bodde i samma stad. Nu blir det lite som att man "passar på" att träffa alla på en gång när man ändå ska träffa nån i familjen. I alla fall så åkte jag därifrån vid 15.15 på em för att hämta Vesa och ungarna på jobb, fritids och sist dagis. MEN!!! Strax innan Slagsta blev det totalstopp! Bilolycka i Salem (ja, var annars liksom) och jag fastnade i bilköer i nästan 3 (!) timmar. Ja, vad gör man inte på en solig fredagseftermiddag?! I brist på roligare saker roade jag mig med att ta lite kort, dock var de här inte de värsta bilderna! Här hade jag redan stått i ca 2 timmar och en kvart och det hade precis börjat släppa så pass att man kunde rulla i 25Km/h... ja, iaf ibland!

Och tillsist... I tisdags var ju jag med hela dagen på dagis och det gick ju sådär. Jag tog i alla fall lite bilder från samlingen då de firade att Lowe fyllt år, han var så stolt att få bära den omtalade kronan som alla pojkar får ha när dom fyllt år. Dessutom fick han en liten present och ett grattisdiplom som han vårdar ömt:


(Alla barn har en helt egen docka på samlingen som föräldrarna gjort, här sjuger dom "dockorna på huvuet, hopp i hopp i hopp")


Mio är alltid den som vill vara i centrum och sitter mitt i ringen av alla andra barn!:-)
Nu ska jag krypa under täcket och sova gott innan mitt träningspass i morgon bitti! God natt!

Inga kommentarer: