23 april 2009

Kursplanering inför sommar och höst

Sitter och tittar i genom kursplanen på komvux hemsida inför sommaren och hösten. Jag har ritkig beslutsångest. Jag vet inte vilken/vilka kurser jag vill läsa i sommar och vilka som jag ska ta på hösten. Min första tanke var att jag skulle läsa Matte A på sommaren, men då passar inte tiderna riktigt ihop med varandra på hösten. Eftersom jag ska försöka komma in på barn- och ungdomssjukvårdskursen på 200p, som är på heldistans, skulle jag vilja ha den andra reguljärt. Det känns som om det är lättare att strukturera upp pluggandet då, när man ska läsa fler ämnen samtidigt. Visserligen tyckte jag inte att det var något problem förra våren när jag läste Eng, Sv och Sh samtidigt på distans, men jag vill ju försöka göra det så enkelt som möjligt för mig. Å andra sidan så skulle inte den eventuella praktiken i barn- och ungdomssjukvård förstöra min andra studietider om jag valde att läsa allt på distans, men jag vill gärna ha lite av den sociala biten trots allt. Jag måste nog ringa min studievägledare och bolla lite med henne, skönt ibland när nån annan tänker åt en!;-)

1 kommentar:

fia sa...

Ska du plugga i sommar?! Du är galen haha.. men du är också duktig som pluggar. Är komvux nivån svår?! Jag tänkte ju läsa Naturkunskap B vt2010. För att kunna läsa till syrra sen..