28 april 2009

Diskvägran!

Här hemma råder diskvägran!!! Vi har ju självfallet en diskmaskin, men i tre dagar har vi varit utan maskindiskmedel. Det är ju inte så att vi inte har råd med att köpa ett paket, utan det är ålderns få minnesceller som gör sig påminda. Varenda gång vi har varit ute och åkt (minst 4 ggr/dag) har vi påminst oss själva (läs jag) att åka förbi affären och vi har varit i affären kan jag lova, men inte f-n har vi kommit ihåg diskmedlet. Nu kommer säkerligen vissa moralkärringar undra varför i hela friden vi inte diskar för hand, för det gör ju så många andra!? Jo, det är så att vi är alldeles för lata i den här familjen! Visserligen hade vi kunnat diska när högen knappt nådde upp till diskbänken, men då skulle vi ju fått diska minst flera gånger per dag och det har vi varken tid eller lust med. Dessutom lever vi ju på 2000-talet för jösse namn!
Glömmer vi att köpa diskmedel en gång till idag, kommer jag personligen vara för barnarbete!;-)

1 kommentar:

fia sa...

haha..jag är absolut inte emot diskmaskin, dock så tackade jag nej till en när vi skulle flytta in i våran nuvarande lägenhet med motivet att det ALLTID skulle bli jag som skulle få fylla och tömma den. De andra skulle stoppa smutsig disk bland ren, ta ren disk direkt ur maskinen istället för att stoppa in i skåpen... hmm, jag känner min grabbar ;-)