08 april 2009

Morgonshopping

Jag passade på att åka och handla när jag lämnat av barnen vid skolan. Brukar alltid tajma in det på morgonen, dels för att det oftast är väldigt lite folk att trängas med och dels för att jag får gå alldeles ensam i lugn och ro! Ni kan tänka er de gångerna vi släpat med alla fem barn till affären, en rolig syn för andra kanske men ack så slut man är efteråt!! Dessutom var det en gång vi valde att åka till Ica Maxi för att handla p.g.a. deras självscanning som kan anses så smidigt. Efter att har varit i affären i drygt 1½ timme började allas humör och tryta samt att barnen började gå sina egna vägar p.g.a. tristess. Summan visade lite över 3000:- när vi kom fram till kassan och vi bara längtade till att få komma ut i bilen. Tyvärr ville inte avstämningssystemet det, utan vi fick lägga upp ALLA varor på bandet och packa ner dom IGEN! Kan ni gissa att det var sista gången jag åkte med alla ungar och storhandlade med självscanning?! Jag tar inte den risken igen!

Nu ska jag göra en kopp te och sätta mig med mina böcker så att jag slipper tänka på det över påsken. De har visst lovat underbart väder och vem vill då sitta inne och plugga?!

2 kommentarer:

fia sa...

Jag ska också lägga på ett kol när det gäller studierna, vill ju inte heller sitta inne om fint väder roparpå en ;-)
Angående självscanningen, så tycker jag det är skitjobbigt. Jag tror jag använt mig av det 6-7gånger.. och jag storhandlar alltid när jag åker dit. Och jag har fått, vad jag kan minnas 3st avstämningar.. vad är oddsen liksom?! Hela konceptet att det ska gå snabbt och smidigt förstördes. Systemet borde känna av att man blivit avstämd några gånger och att man då faktiskt fick godkänt, hmm.. men jag är en Willys människa, trots att jag arbetar på Ica :-D

Erika sa...

Jag utmanar dig i min blogg ;-)