16 april 2009

Sovmorgon

Har precis lämnat barnen på dagis. Vi tog lite sovmorgon i morse och åt frukost hemma. När vi kom till dagis hade alla barnen satt sig på "röda mattan" inför den stundade samlingen. Mio blev lite ledsen när jag skulle gå och med tanke på gårdagen när Lowe var halvt hysterisk när jag skulle lämna dom, kände jag att jag inte orkade med en sån morgon till, så jag stannade kvar över samlingen. Innan jag åkte hem hjälpte jag till och klädde på de andra barnen och vinkade sen av mina små kottar! På tisdag blir det en heldag på dagis eftersom jag har en s.k. närvarodag. Alla familjer har två stycken nästintill obligatoriska närvarodagar per termin oavsett antal barn på dagis, det tycker jag verkligen är en förmån! Härligt att få vara med sitt barn på deras "arbete" och se hur de fungerar i en pedagogisk grupp.

Alldeles strax är det dax för en prommis! Känner att jag verkligen måste röra på mig efter allt fika de senaste dagarna och allt annat fika som blir nu i dagarna. I kväll ska jag försöka ta mig i väg på ett pass på friskis också för att känna mig riktigt hurtig!;-) Efter promenaden blir det till att fortsätta läsa i sjukvårdsboken tills jag ska hämta barnen igen!

Inga kommentarer: