13 april 2009

Gårdagen

I går åkte jag, Vesa och de minsta barnen iväg för att köpa skor åt Lowe. Jag hittade två par åt honom och ett par till Sebastian. Planerat för dagen var att min yngsta bror och hans tjej skulle komma till oss. Markus (min bror) ska nämligen mura en stor grill åt oss, vilket egentligen skulle ha gjorts redan förra året. När vi nu för några dagar sedan rensade ute på gården ville vi bli av med de tråkiga och fula grillarna som vi hade förra sommaren. Sagt och gjort så ringde vi till Markus, som sa att han kunde påbörja redan den här helgen. Visserligen kommer det säkert ta några veckor eftersom tid är en bristvara för både oss och min bror, men huvudsaken är att den hinner bli färdig till de finaste dagarna kommer.:-) Nu är i alla fall plattan gjuten och nästa steg är att mura upp grill och avlastningsbord, därefter blir det kåpan.

Längtar till varma sommardagar med härliga grillkvällar!

1 kommentar:

Mika sa...

åh vad jag oxå vill bo i hus å ha en stor fin grill! å grilla varenda dag!
Inte ett dugg avis =)
kram!