09 januari 2010

Utgång i Sthlm

I går hade jag, två klasskamrater och våran gamla lärare från våran utbildning, bestämt oss för att gå ut och ta ett glas vin. Jag och Anette tog 17-tåget upp till Sthlm Södra där vi skulle möta upp Louise och vår lärare Åsa. Jag hade ätit innan jag åkte hemifrån, men de andra var hungriga så efter lite letande hittade vi ett bra ställe att gå in på - Mest. Jag sympatiåt en förrätt medan de andra tjejerna åt en större middag. Kvällen blev över förväntan lyckad och vi lovade att detta var något vi bara måste göra om! Stället vi var på stängde vid 01.00 och vi började gå mot centralen. Vi missade 01.15-tåget med en minut och fick stå och vänta på sista tåget som gick 01.45. Väl tillbaka i Södertälje Hamn blev vi upphämtade av Anettes granne som körde förbi donken en sväng innan vi begav oss mot Järna/Mölnbo. Stack nyckeln i dörren vid 03.00 nästan exakt och stupade i säng. Trodde att jag skulle vakna upp denna morgon betydligt tröttare än vad jag är, dessutom känner jag mig inte ett dugg bakis trots att det blev en del igår.

Tack tjejer för en kanontrevlig kväll!

1 kommentar:

Fia sa...

Kul, låter som en riktigt lyckad kväll :-) Själv har jag jobbat långpanna i helgen.