03 januari 2010

En härlig vinterdag

Jag har nyss kommit in efter att ha tillbringat 1½ timme ute i pulkabacken med William och Lowe. Mio var lite grinig så han fick stanna hemma med pappa ute på tomten. Sebastian sov hos en grannkille, de hade visst sovit ända till 10, så dom träffade vi på väg till backen när vi gick hemåt. Det var flera år sedan jag kunde ta tillfälle och sätta mig i en pulka, de två sista vintrarna har inte varit någon vinter att hurra för och åren innan har jag varit gravid. Nu när det äntligen var dags insåg jag att jag inte på långa vägar var lika smidig som ungarna och inte heller så som för några år sedan. Tänk er en full valross som rullar omkring - då har ni bilden hur det såg ut när jag skulle ta mig ur pulkan!



2 kommentarer:

Lena sa...

Haha.. Låter som när jag ska ur pulkan också! :-)
Värre är när man har gjort en snöängel och ska försöka komma upp utan att förstöra ängeln!! :-D

Fia sa...

Hej, måste bara fråga om du fått armbandet från Bracy??? D ehar nämligen inte svarat på mitt mail.. och det var ju ett tag sen. Jag mailade ju kopia av mailet till dig.. men, men..

God nyårsmiddagen såg ut. Så sugen jag blev på baconinrullad sparris, för visst var det väl sparris jag såg?! ;-) Kram