05 januari 2010

Ett försök till en lyckad dag

Jag måste berätta om gårdagen. Vesa jobbade och jag var hemma med barnen. De stora barnen har länge velat åka iväg och åka skridskor, men med en tid av jul och nyårsfirande har vi inte riktigt funnit tid till det. William har dessutom köpt en hockeyklubba och puck som han ville prova och i går kom jag med förslaget att vi skulle åka till sjön Yngern med matsäck, så kunde de stora barnen åka skridskor på isen och de små kunde få åka lite pulka. Jeanette med familj var med på förslaget och vi packade ihop våra saker och åkte iväg. Det blev tyvärr allt annat än trevligt! Det började med att Sebastian bara hade tagit med sig en skridsko - nåväl, han kunde ju åka pulka istället eller gå på isen med skorna. När vi kom fram hade Jeanette med familj redan kommit fram och vi möttes av deras två gråtande barn som inte alls var sugna på varken pulka- eller skridskoåkning. Det blåste ganska kallt och med några minusgrader isade det ganska bra i kinderna. Det tog inte lång tid innan mina små också tröttnade och grät att dom ville åka hem. William däremot blev jättesur att hans skridskoåkning inte blev alltför långvarig. Vi bestämde oss för att bege oss hemåt igen och äta vår matsäck i värmen istället.




Stackars Mio var alldeles blå både om näsa och om mun, på bilden syns dock bara blånaden runt munnen.




Nästa gång tar jag nog bara med mig de större barnen - som Peter sa: " Nu är vi en erfarenhet rikare!" Bilderna att döma ser det ut som att vi hann med ett par få ynka trevliga ögonblick ändå...

Inga kommentarer: