24 januari 2010

Läs sista raden i inlägget

Sammandrag i Valla med William, de vann alla tre matcher och dessutom ganska överlägset. Valla var visst en liten håla mitt ute i ingenstans, vilket inte alls passade min diet. I sporthallen såldes det toast och korv vilket jag direkt nobbade. En toast skulle ha kostat mig 8 pp och jag behöver minst två för att bli mätt. Det fick till att bli Tempos färdiga sallad med ost och skinka, -osten för mig. Jag åt heller inte upp all pasta så den räknar jag på hela 10pp, vilket är 1/3 av min dagsranson - och det på något som inte ens var gott!

Väl hemma vid 17-tiden möttes jag av två glada barn och en surgubbe till sambo, jag är verkligen sååå less! Förhoppningsvis blir det bättre snart... Jag började i alla fall göra ordning middagen som bestod av torsk i ugn, potatis och grönsaker (of course)! Nyttigt men tyvärr inte allt för gott, dock ätbart för min del, barnen var visst av en annan åsikt. Unnade mig 1 dl pastageglass till kvällen, det var jag värd!

Nu ska jag snart gå och lägga mig, kanske påbörja min roman som jag ska läsa i svenskan. Den första är avklarad, jag drar nytta av att utnyttja den jag nämde för ett tag sedan - Sjöjugfrun -SKITBRA! Sen återstår ett fördjupningsarbete på dem två. Natti natt!

(Undrar varför det alltid ska vara så jäkla svårt att hitta på en rubrik till inläggen)?

Inga kommentarer: