07 januari 2010

Tulpaner och glass = Dålig kombination

För några dagar sedan köpte jag en bukett med tulpaner som jag ställde på köksbordet. I går kväll förundrades jag över att jag för första gången hade lyckats bevara dom fina och uppräta och blev faktiskt ganska stolt över mig själv (för ni som vet är jag sämst på att hålla blommor och andra växter fina). I morse när jag kom ner hängde som ledset ända ner till bordskivan, hur kunde detta skett? Joooo.... Jag såg efter om de hade tillräckligt med vatten, vilket de också hade, dock var det väldigt grumligt. När jag lyfter på vasen ser jag genast vad som var felet - det ligger två glasspinnar istoppade i vasen! Enligt Lowe var det den generösa Mio som försökt mata blommorna med glass i går kväll, chokladglass för att vara exakt! Det var dom tulpanerna...


Inga kommentarer: