23 januari 2010

Recension av dagen

I dag har min bror med familj varit här på fika. Eftersom det här huset inte längre innehar några onyttigheter fick dom ta med sig det de själva ville ha, det blev kladdkaka och blåbärspaj. Jag tog en ytterst liten bit med en msk grädde vilket jag självklart skrev in i min dagliga matdagbok. Senare på eftermiddagen åkte vi till Willys och storhandlade och blev därmed 2300:- fattigare. Barnen skötte sig exemplariskt och vi hann hem för att laga middag i skaplig tid, det fick bli plankstek (en nyttig sådan dock). Nu sitter vi framför Robinson och barnen är lagda, jag har också unnat mig en liten skål med godis men ändå klarat mig inom "lagliga" gränser för pointsbanken. I morgon bär det av till Williams sammandrag i Valla. Det är första gången under tre år som jag får ta mig dit själv utan honom och det är första gången som han åker med sin far till ett sammandrag. Det känns lite konstigt, men det är ändå självklart för mig att åka och heja på honom!

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Fia sa...

Bilderna är lånade från google. Men pannkakan är verkligen supergod. Inte alls slajmig =) Pannkakan i sig smakar ungefär som vanlig pannkaka, något sötare kanske. Och sen kokosfyllningen är himmelsk god. Tillsammans med vaniljglass =)
Jag längtar som sagt tills imorgon!