27 januari 2010

Hallon- eller lingonsylt till blodpudding?

Ja, jag tycker då i alla fall att lingonsylt är det som passar bäst. Mina två äldsta söner är dock av en annan åsikt och föredrar hellre hallonsylt. Hur de har fått den vanan har jag ingen aning om, jag har då aldrig hört någon annan som haft någon annan sylt än lingon.

Själv är jag proppmätt efter en bakad potatis med räkröra, den var riktigt god! Ändå har jag 3,5 pp som jag måste äta innan kvällens slut. Jag har verkligen haft svårt att få i mig alla points, har nästan alltid omkring tre st kvar vid dagens slut - t.o.m igår när jag hade ätit både en bulle och en halv kärleksmums...

3 kommentarer:

mia sa...

Kan säga så här att jag äter äppelmos till min blodpudding :) och om jag har apelsin hemma så tärnar jag en sådan istället o har som tillbeör.

Blodpudding kan man tydligen äta vad som helst till har en kollega som äter blodpudding stekt ägg o bacon o lingonsylt...:)

victoria sa...

Mm det är verkligen gott!!!

Vad duktig du är som håller igång med viktväktarna. Själv så klarar jag mig inte utan söt saker :-) men lagom är bäst!

Kan säga att även jag gillar hallonsylt bäst till blodpudding som dina barn :-) gärna lite socker på med hihi...
Kram

Lena sa...

Jag föredrar att äta med lingonsylt till, men det funkar ganska bra med jordgubbssylt också. :-D Råkade ta fel en gång, men det var ju ingen fara.