12 januari 2010

Liten blir stor

Nu börjar det kännas av att vi inte har någon bebis här hemma längre. Mio har sedan en tid tillbaka intresserat sig en hel del för pottan och sista veckan har han velat gå på pottan/toaletten trots att han haft blöja på sig. I söndags var han praktiskt taget utan blöja hela dagen, förutom när vi var iväg på julgransplundring under ett par timmar. Det hade dock inte hunnit komma något i blöjan så i går bestämde jag mig för att be dagis testa en blöjfri dag. Han hade klarat det utan problem och det utan olyckor och även "samma lika" idag! Jag hade aldrig förväntat mig att han skulle bli torr såhär tidigt eftersom det är helt fel årstid, men så fel jag hade. Jag är så stolt över våran lilla två-åring, nu kan jag skryta med att alla mina pojkar blivit torra när de varit 2 år och 2-4 månader! Jag tycker det är riktigt bra med tanke på att jag aldrig egentligen pottränat någon av dem.

Inga kommentarer: