13 januari 2010

Dagens

Dagen har inte varit speciellt innehållsrik. Lämnade barnen på dagis vid 9.45 innan jag åkte till skolan för terminens andra svenskalektion. Den innehöll lite ordkunskap och genomgång av det fördjupningsarbete vi ska göra klart under terminen och lämna in i maj. Vi ska med andra ord läsa två romaner ur valfri kategori och sedan göra en "rapport" där vi bl.a. ska jämföra och ta reda på olika frågeställningar från de två olika romanerna. Tur att jag precis har läst en bok som jag kan dra nytta av, då sparar jag också¨samtidigt lite tid eftersom vi ska läsa tre romaner sammanlagt+ all litteraturhistoria som ingår i kursen.

Jag kämpar på med mitt viktväkteri, eller kämpar och kämpar - faktum är att jag inte tycker det har varit ett dugg jobbigt hittills! Ändå är jag lite nervös för i morgon då det är vägning igen, det känns inte som om jag har gått ner något, trots att jag följt mitt kostschema...

Det här blev min middag:


Brasilianska räkor, det var mumma!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl det positiva med VV att det är egentligen inte svårt att följa, man får ju typ äta vad man vill. Tror detta skulle passa mig men... Nä ändå inte. Hopaps ni har det bra? Kram Eriak