07 december 2009

Tomtar och ylle mössor!

Nu var det väääldigt längesen jag skrev ner några rader om min för närvarande smått, ganska mycket stressiga och kaotiska livssituation. Terminen i skolan lider mot sitt slut och det betyder också en hel del slutprov. Jag har kämpat och kämpat för att hinna bli färdig i tid, men än vet jag inte om jag har lyckats. Mitt i allt drabbades jag av lunginflammation i november, som behandlades på sjukhus - den sammanlagda sjuktiden blev tre veckor vilket också betydde att jag kom efter ganska rejält med diverse skolarbeten. Samtidigt som allt detta händer stundar snart julen! Jag har lyckats få lite julstämning här hemma och även hunnit med lussebak och peparkaksbak med barnen. Årets pepparkakshus står färdigt på skåpet i hallen och nästan alla julklappar är i alla fall färdigplanerade. På fredag blir det en heldag för mig och Vesa att stressa runt bland alla andra galna julklappshandlare.

I helgen jobbade Vesa extra, jag var själv med barnen och tänkte passa på att besöka någon sorts julmarknad. Hade gärna velat gå på Torekällbergets, men vi skulle få besök av min mor och hennes nya "fling". Istället hittade vi en annons i tidningen om en adventsfest på lördagen här i Järna med fiskdamm, loppmarknad, musik, dans m.m. Familjen Carlsson/Hagström gjorde oss sällskap till något vi trodde skulle kunna bli riktigt mysigt. Så blev dock inte fallet... Vi kom ut bland alla Järnas "yllemössor" på landet där det regnade, var lerigt och allt annat än något som kunde inge någon julstämning. Visserligen hade de en liten utställning med fina pepparkakshus, men inget annat var värt att se.Det kändes lite som en resa tillbaka i tiden där vi kände oss riktigt missanpassade. Snabbt fick barnen fiska lite fiskedamm (en påse med lite solrosfrön, klistermärken och popcorn, Lowe hade dock turen att få en kexchoklad också), sen åkte vi in till Södertälje för ett lunchbesök på Max. Där var det i alla fall ingen som tittade konstigt på oss, kanske eftersom det kom in ett helt gäng hockeysupportrar som gormade massa ramsor som istället drog åt sig uppmärksamheten!

Inga kommentarer: