14 december 2009

Arg är bara förnamnet!

Jag är arg och det är inte så lite heller!!! Hur kan man som förälder helt och hållet skita i allt ansvar man tar på sig den dagen man "bestämmer sig" för att ta hand om ett barn?!?Hur kan man vara så egocentrisk att man bara tänker på sig själv och glömmer allt runtomkring?! Eller i bästa fall bara tar ansvar när det passar en själv? Jag är så förbannat jävla trött på att ta allt ansvar själv trots att jag faktiskt inte borde behöva göra det! Är det enbart mitt ansvar att se till barnens bästa oavsett om det handlar om kläder, hälsa, skolgång eller what ever, trots att barnen har två föräldrar?!?! Ska en tioåring behöva stå utanför dörren i tre minusgrader i nästan 1½ timme, för att pappan visst missat att informera om att han skulle komma hem till sin mamma efter skolan? Som sagt... Jag är ARG!

Inga kommentarer: