27 december 2009

Nu är julen över...

Nu har vi firat jul färdigt för i år, idag åts den sista julmaten och vi närmar oss snabbt årets sista dag. Inget är inplanerat för nyårsafton men hoppas på att någon eller några kanske vill agera trevligt sällskap och hälsa det nya året välkommet. För mig är nyår mest god mat, sällskapsspel, lite raketer och kanske möjligen lite champagne - det räcker GOTT och VÄL för en lyckad kväll! På dagen firas dock alltid mormor eftersom det är hennes födelsedag. Jag har inte köpt något åt henne ännu, men funderar på om det kanske vore uppskattat att slippa ordna med fika inför dagen. Hon brukar nämligen alltid göra smörgåstårta, men kände att krafterna har börjat sina vilket egentligen inte är konstigt när man strax fyller 77 år. Kanske skulle man erbjuda sig att svänga ihop en smörgåstårta och baka ett par kakor?!

I går var vi alla fall iväg på bio och det blev New Moon som planerat. Jag tyckte filmen var jättebra och funderar nu på om man kanske ska läsa den tredje delen, hur jag nu ska hitta tid till det. Fast å andra sidan gör jag mitt sista prov på onsdag och därefter är jag ledig i hela TVÅ veckor; Härligt!! Det är faktiskt min första lediga tid från skolan sen september 2008!

Inga kommentarer: