13 december 2009

En härlig Luciadag!

I går hade jag nationellt prov i matten, det gick sådär. Provresultatet kommer i morgon och det räcker med ett G+ för att få VG i kursen. På kvällen kom fam. Carlson/Hagström som middagssällskap. Det var meningen att vi skulle äta julbord på Kallfors, men det var tyvärr fullbokat... Jag och Jeanette köpte istället mezerätter på Mira Mar och killarna och barnen valde att äta mat från kolgrillen. Alla 16 rätter Jenaette och jag fick var supergoda och vi åt tills vi hade kramp i magen! Vårat besök åkte hem till sig vid ca 21.30 och jag stupade i säng redan vid 22.00, var sååå trött efter 3 timmars prov, storhandling och kvällens besök (även om det var väldigt trevligt)!

Idag vaknade barnen tidigt och vi satt vid frukostbordet till Lucia på TV redan vid 7.15. Direkt efter frukosten gjorde jag ischoklad och knäck och sen åkte jag in till Järna C med Lowe. Han fick sitta i tomtens knä och lämna sin önskelista som bestod av en lastbilsbok. Kl. 12.30 blev det lite bråttom hem för att förbereda luciafikat som jag hade bjudit min familj på. Alla kom förutom min pappa som ännu inte riktigt kände sig redo för att träffa min mammas nya, mycket tråkigt att han inte var med på en sån trevlig och underbar dag som denna! Hela dagen har verkligen innehållit julstämning och nu känns det som att julen är i antågande! Som tur är får vi ha lite julstämning med honom på julafton istället!:-)

Nu ska jag koka lite potatis och göra en kall romsås, supergott till kallrökt lax!

Inga kommentarer: