30 december 2009

Nyårsshopping

Jeanette kom förbi efter att hon slutat jobbet och åt middag med oss. Vi skrev en inköpslista inför morgondagens meny och åkte sen iväg till Systemet, Coop och Ica Maxi. Vi har knåpat i hop en nyårsmeny som vi hoppas på ska bli väldigt lyckad. Till förrätt blir det hummer för mig och Jeanette och bruschetta till barnen (inkl. karlarna). Till varmrätt kommer det serveras oxfilé med ost och chilibakad potatis med Madeirasås och till efterrätt vaniljpanacotta med hallon - MUMS! Senare på kvällen blir det sällskapsspel, kanske lite Band hero och självklart lite uppskjutande av raketer med barnen.

I morgon bitti ska jag ställa mig och göra en smörgåstårta till min mormor som fyller 77 år, henne firar vi på eftermiddagen! Hoppas ni får en underbar nyårsafton och att nästa år blir ett bra år! Jag har en känsla av att mitt år inte kommer bli som detta, oavsett om det är positivt eller negativt!

Inga kommentarer: