16 december 2009

Julgransjakt

I morse var det dags för prov igen - den här gången var det i Social Omsorg. Efter provet åkte jag och hämtade Jennie som var snäll och ställde upp som stöd i min årliga julgransjakt. Hon visste förmodligen inte innan vad hon gav sig in på, men Vesa tackar nog henne innerligt att han slapp det här året! Jag är nämligen den som inte nöjer mig förrän jag hittat den absolut perfekta granen.Första stoppet blev Bauhaus - det var sista gången i mitt liv som jag åkte dit för en julgrans skull, det var nämligen minst fyra år sedan dom hade något som ens liknade en gran. Mitt favoritställe har faktiskt alltid varit Plantagen, dem kan man lita på i alla lägen...förutom i år såklart! Granar fanns det massor av, inget med det, däremot vet jag inte vad de hade gjort med dom. Antingen var de breda som ladugårdsdörrar, hade avkapade grenar ca 30 cm ut från stammen eller så var det en stam med två kvistar på. Dessutom var det flera kilo snö som man var tvungen att skaka av innan man såg förskräckelsen! Jag som föredrar Kungsgran fick efter lång tids letande nöja mig med en söt lite rödgran. Jennie, stackaren, fick verkligen förstå varför hon väljer att ha plastgran och efter att ha varit med på min tur lär hon inte ändra sig på den punkten heller!



Dagen till ära innhöll även en lunch på donken och inköp av skor, vantar och en sista lite julklapp till William. När jag kom hem fick jag det glada beskedet som jag redan hade misstanke om - MVG på provet och därmed även i kursen...

1 kommentar:

Jennie sa...

Åh va kul med ett till MVG. Jag följer med på granjakt nästa år igen, men håller med, granarna va katastof. Din blev fin till slut:) Tack för idag, kram