20 augusti 2009

Förberedelser inför hösten

Precis plockat upp en kartong med nybeställda kläder till ungarna. Det mesta var baskläder inför hösten och lite ytterkläder. Nu sitter jag i soffan med en kopp fläderte (favoriten) och har precis smällt i mig två Pärlan polarbröd. Inte det nyttigaste jag vet, men nu ligger dom där dom ligger ialla fall...

I går började engelskan och den kursen är den som jag sett minst fram emot. Det kanske kan låta lite konstigt eftersom jag egentligen inte är tvungen att läsa engelska B för att få behörighet, men jag ansåg att det är nyttigt inför ev. engelsk kurslitteratur på högskolan. Dessutom så får jag tillgodoräkna mig 0,5 i meritpoäng till mitt snitt sen när jag är klar. I dag när jag tänkte sätta mig med cd-romen som följer med distansboken upptäckte jag att dvd-enheten i datorn gått sönder. Efter ett samtal till Dialect fick jag veta att den reservdelen är så pass dyr att det nästan skulle löna sig att köpa en ny dator med tanke på det nuvarande värdet på den jag har. Det kändes mindre kul! Jag menar, priset på en ny dator är nästan detsamma som den soffa jag vill ha sen i min lägenhet...*suck*

Snart ska jag lägga mig i sängen och läsa ett kapitel i min engelska roman (Un)arranged marriage, som tillhör kursplaneringen i eng B. Godnatt!

2 kommentarer:

Fia sa...

usch då, jag har inte ens tänkt på att engelskan faktiskt vore bra att fräscha upp. Jag klarar mig i dagsläget med min engelska, MEN kurslittratur vette fan... hmm..

Fia sa...

Ok, Oj då.. så i vissa fall går det alltså att häva avtal, sjukt!
Du minns inte vem du pratade med?? Vad kan man ge för argument..?? och hur lägger man fram det? jag hade mina, men de tog slut.. och tydligen tyckte han inte att de va tillräckligt för att häva...
Hade du fått skriva på något avtal?