09 augusti 2009

Gårdagen och lite annat!

I går gick nästan hela dagen åt att umgås med pappa vid Södertälje golfklubb. Jag har länge velat börja spela golf eftersom i stort sett hela min familj (och släkt på pappas sida) gör det. En rolig sport där man tävlar mot sig själ och dessutom får bra med motion och mycket frisk luft. Jag har en gång tidigare i mitt liv slagit några bollar, men det var för över tio år sen. I går stod jag på drivingranchen i sammanlagt drygt fyra timmar med min pappa som personlig tränare, resterande tid gick åt att hålla koll på min bror som spelade KM. Pappa var imponerad av hur bra det gick trots att jag knappt aldrig slagit förr, han säger att jag har en jättebra swing som bara behöver finslipas litegrann. Sen måste jag försöka få lite mer tryck framåt i bollen, nu går de lite för högt vilket jag självklart förlorar längd på. Jag tror definitivt att det är en sport för mig!!!

På eftermiddagen när jag kom hem hade jag köpt med mig lördagsgodis och Vesas bror var här och hälsade på. Jag och Sami spelade lite badminton och därefter blev det grillning. Resten av kvällen bestod av Guitar Hero! William vann ett vad med Vesa om att han skulle få ett xbox360 om han åkte Fritt fall på grönan när vi var där, vilket han förvånansvärt gjorde!!! William som annars är jätteharig när det gäller åkattraktioner och knappt vågar åka annat än barnkaruseller och Blå tåget satte sig efter mycket om och men i den 120 meter höga ångest-maskinen. Jag kan säga att jag stod där nere och grinade när de åkte upp för att jag var så rädd att det skulle bli hans livs mest traumatiska upplevelse. Men han var såå glad och framför allt STOLT över sig själv! Nu står ett xbox360 i vårt vardagsrum....

Inga kommentarer: