10 augusti 2009

Ge mig bra ekvationer...

På fedag är det nationellt prov i matten. Jag har lektion varje dag fram tills dess och jag bara hoppas på att jag kan få ett bättre betyg än G. Vi fick ett gammalt prov som jag klarade på gränsen till VG, men det säger ju egentligen ingenting om hur det kommer att gå på det nuvarande provet. I alla fall så har jag löst gåtan med alla ekvationer som är en stor del och det andra har jag i alla fall ett hum om hur man löser. Dock skulle jag behöva lite mer repetition av grundläggande regler så har ni några på lager så dela gärna med er! Jag kommer nämligen inte ihåg allt! Det sista jag nu håller på med är funktioner, som jag både tycker verkar krångligt och dessutom väldigt tråkigt, ska nog försöka sätta mig med några tal senare ikväll...

Om ett kort tag kommer en kär gammal barndomsvän hit och fikar! Jag åkte dit i går kväll och kom inte hem förräns klockan var 22.30, alltid lika svårt att sluta prata med henne! Love you!

Inga kommentarer: