01 september 2009

Tillbaka efter en tids uppehåll...

Ja, som ni vet pågår det en hel del i mitt liv just nu, därav lite hopp mellan inläggen...

Jag har precis kommit hem från ett svettigt pass på Friskis, det var riktigt skönt! Jag tänkte att jag återigen skulle ta upp det här med träningen som inte varit en del av mitt liv på länge. Ni som läst min blogg tidiagre vet ju att jag gjorde ett tappert försök i våras, men jag skyller på praktiken som snodde all min resterande tid. Sen kom sommaren och sen kom...ja något annat ivägen helt enkelt! Alltid bra att några bortförklaringar i reserv, men jag upptäcker att jag tyvärr inte har några kvar...förutom tiden! Jag mår verkligen inte bra som jag ser ut nu, jag har aldrig någonsin vägt såhär mycket i hela mitt liv och jag känner att det tär både kroppsligt och mentalt. Jag behöver verkligen få all energi jag kan och då kan väl inget annat än träning vara bättre?

När jag kom hem tittade jag i min mailbox där det ploppade upp ett glädjande mail, ett MVG på första uppgiften i Lindrande vård. Det ger mig peppning inför provet i morgon bitti, trots att jag knappt läst på något förutom att jag gjort de två obligatoriska uppgifterna. Jag känner verkligen att jag måste bli klar med utbildningen snart så jag äntligen får börja jobba på sjukhuset, löftet står kvar enligt min handledare som jag fortfarande har kontakt med!

Nu ska jag sätta mig med min kopp te och instuderingsfrågorna för att repetera en sista gång innan läggdax. Ha en skön kväll mina vänner och ovänner, eller vilka ni nu är som läser min blogg!

2 kommentarer:

Erika sa...

Ni får komma och hälsa på när som, alltid välkommna:-). Kläderna är från Ica Maxi södertälje. Fleace vind vatten tät jacka jätte varm o skön 199:- men tyvärr så är dom slut:-( Jenni hade varit där 2 dagar efter oss men då va dom slut! Kram

Lena sa...

Lycka till med provet imorgon bitti! :-)
Kram