15 september 2009

An empty box

Så känner jag mig just nu, jag är totalt tom i huvudet! Jag har suttit i två timmar med en uppgift i Socialpsykiatri där jag bl.a. ska beskriva Socialpsykiatrin och dess arbetsområden. Jag har knappt fått ner ett ord i dokumentet och hur jag än vrider och vänder så kan jag bara inte formulera mig. Jag är inte dum, jag vet vad socialpsykiatri är, men att få ner det på papper just nu verkar nästintill omöjligt. I alla fall på den nivån jag vill! Jag vet inte riktigt vad tomheten beror på, det var likadant igår. Helt plötsligt på mattelektionen fattade jag knappt hur man räknade ut ekvationer längre, och då pratar vi inte någon problemlösning eller fullständiga andragradsekvationer. Jag har verkligen inte tid med det här och kanske är det just så att det är problemet till min tomhet, stress?!

3 kommentarer:

Fia sa...

Usch då.. men vad kan man göra. Som sambon brukar säga, lägg ifrån dig böckerna. Det gör ändå ingen nytta om man känner så. Sov på saken och försök igen imorgon. Men jag vet hur irriterande det är, och jag är sån som ligger och vrider och vänder på mig när det står stilla i "studiehuvudet" :-(
Sköt om dig, Kram!

Erika sa...

WIHOOOOOO Snart är det dax = ) kommer ju bli skit kul. Du & jag ska iaf ta bufen det känner jag nu, sugen på maten som fasen ;-). Borde inte du och jag tävla lite om att gå ner i vikt vi väger ju ganska lika och vill gå ner till samma vikt. Så vi mäter och väger oss nån dag sen kör vi sten hårt och tar vikt och mått om 1 månad? Vad säger du om det? Kram ses på fredag!

Fia sa...

Torsk i ugn, 200grader

400g torsk
4tomater
1 purjolök
i ask fryst dill
3dl grädde
2-3dl mjölk
salt, vitpeppar, smör

Lägg torsken i ugnsform, salta, peppra och hyvla lite smör. Låt stå i ugnen ca 15min.

Ta ut torsken och tillsätt tomatklyftor, skivad purjolök, dill, ytterligare lite salt, peppar och smör, grädde + mjölk.
Låt stå ca40min i ugn. Klart!!
Godast med kokt potatis, enligt mig. Men sambon gillar bäst potatismos ;-)

Säg gärna till om du gör det, och vad du tyckte isåfall. Kram!