12 september 2009

Gräsänka

I dag har jag varit ensam med barnen hela dagen och kommer så förbli till i morgon någon gång under dagen! Vesa åkte iväg tidigt i morse med sitt jobb, dom skulle ha en heldag med golf, bastu, mat och utgång! Jag bestämde mig redan igår för att jag och barnen skulle ha en mysig dag, vilket vi nästan också fick! Anledningen till att jag skriver nästan är för att det hände en del missöden under dagens lopp. Morgonen började med att jag hade omkull en full vällingburk och jag hade vällingpulver överallt i köket, 30 minuter senare fick Mio tag på oboy-paketet och hällde ut det över hela sig+ köksbord! *suck* Därefter tog det ca en timme innan han drog ner en kruka i golvet som vi har i vardagsrummet. Tur att vi hela tiden har dammsugaren ståendes i hallen! Efter att ha hunnit dammsuga fyra gånger under morgonen bestämde jag mig för att det INTE skulle få förstöra min dag utan tog istället intiativet till att börja baka bullar med barnen. Det gick turligen (kan man säga så?!) nog smärtfritt!

På eftermiddagen tog vi med oss lite nybakta bullar och åkte till Torekällberget där barnen fick springa av sig. Mio klättrade på trappan som dom har för ponnyridningen och halkade till och flög ner med hakan i ett av trappstegen och bet sig rejält i tungan.Han verkade inte få så jätteont då han inte grät så värst mycket, men han blödde konstant från 15.00 till det att klockan var 20.00 då han skulle gå och lägga sig. Hela tungan var uppsvullen och det rann blod från munnen hela tiden. Jag försökte få stopp på det genom att ge honom glass och badda med isbitar men inget hjälpte. Dock verkar det som det avstannat nu när han somnat. Nu ska jag lägga mig med min engelska roman och bara njuta av lugnet även om kvällen med de stora barnen varit riktigt mysig!

Inga kommentarer: