23 juni 2009

Sommarångest

Jag vet, jag vet. Jag har sagt att jag älskar sol och värme och det gör jag - trust me! Jag kan ändå inte sluta få ångest inför den stundade badsäsongen då jag är tvungen att klä av mitt döljande skal på en strand med hundratals andra människor. Jag kom då på att jag för en tid sedan lovade en sommar som "smala Malin", vilket jag inte hållt. Min diet höll nog bara som längst i två veckor och träningen fram strax innan min praktikperiod för 6 veckor sen. Nu är det försent... I alla fall till "Beach 2009"! Istället får jag nog tvinga ungarna att bada i vassen med mig och ha siktet mot min nya kropp fram till nästa sommar, men så säger man ju vaaarje år! Ni som känner mig vet att jag bara älskar mat och bakverk! Jag kan vara utan ett tag, men absolut inte för länge! Och ett tag räcker inte för de kilona som jag vill gå ner... Har ni några tips på hur jag får motivation till att klara mitt mål?

2 kommentarer:

Anne sa...

Ett plagg för varje kilo du tappar?

Eller något annat som du annars kanske inte unnar dig men som är värt att kämpa för mot målet?

Carro sa...

Vet hur det känns! Blir nog inget bad alls denna sommar, mennästa sommar ska jag ha nått min målvikt!