29 juni 2009

Återhämtad

Så var man hemma igen, så underbart skönt! Visst hade vi trevligt på vår minisemester, men det var den tiden då mina barn sov... Det var varmt, Mio var gnällig, Lowe betedde sig som den rabiata treåringen som han är och jag var ensam och odelbar när de hade konspirerat om att sticka åt två olika håll! Som sagt - trevligt men otroligt tufft! En erfarenhet jag inte vågar mig på igen inom den närmsta tiden ialla fall.

Jag kan ju dock berätta vad vi hann med att göra under våra 2 dygn i Västervik. Första dagen när vi kom ner gick vi ner till "centrum", en underbart fin promenadväg längs vattnet på ca 10-15 min (45 med en skrikande treåring). Väl nere åt vi glass och strosade runt för att se vad Västervik hade att erbjuda i shoppingväg, längre än så kom vi inte tyvärr, förutom några flaskor från systemet (vi hade ju som sagt fyra gnälliga och varma småkottar med oss). På kvällen var ungarna trötta och vi likaså, vi hann dock med att avnjuta en god middag med lite rökta delikatesser samt lite andra goda tillbehör.
Morgonen därpå packade vi in ungarna i bilen vid 9.30 för att bege oss till Astrid Lindgrens värld. Ditresan gick bra, men väl framme började mina monster härja igen. Gnäll, skrik, tjiv och som jag tidigare skrev, höll jag på att tappa bort dem hundrasjuttioelva gånger. Kanske skulle jag gett tusan i att leta upp dom igen, kan ju hända att besöket hade blivit trevligare då. Jag kan i alla fall såhär i efterhand VARMT rekommendera ALV för familjer med snälla barn eller i alla fall om ni väljer att åka en vuxen per barn...

På hemvägen i lördags stannade vi till i Söderköping för att äta på glassresturang, det var häftigt! Det var kö in på resturangen och väl inne fick man en meny med MASSOR av mäktiga glassarrangemang att välja på. Tyvärr tog batteriet i kameran slut redan dag två, så jag har inga suktbilder att bjuda på. Som ni förstår blev det även här lite kaotiskt och det slutade med att vi spridit glass typ "all over the place". Därmed var det dags att sätta sig i bilen för sista gången och bege oss hemåt, vilken var en vaaaarm resa i 29 graders värme utan AC... Väl hemma fick jag grillat serverat och en lååång och härlig massage, tack Lotta!

Som min väninna Jeanette uttrycke sig: "Borta bra, men hemma bäst" och jag kan inget annat än hålla med! Bilder kommer i ett senare inlägg!

Inga kommentarer: