18 juni 2009

Skräckinjagande förtjusning

Just nu sitter jag här som en riktigt stolt mor, dock vet jag inte om den känslan slutar i en fasanfull skräcksituation! Lowe har nämligen själv beslutat sig för att sluta med napp. Han kom ner här för en stund sedan och sa att vi skulle klippa sönder hans napp, som Ofelia gjort! Vad gör man som förälder då?! Säger: "Nej, men inte ska du..."? Jag och Vesa kastade oss på saxen och log berömmande mot honom när han själv klippte sönder den första "tuttisen". Efter 20 sekunder kom han med sina andra nappar också , som han ville klippa sönder. Jag och Vesa började skruva på oss litegrann och tittade undrande på varann. "Vi kör", sa jag! När han nu ändå vill. Vi förklarade dock innan att han då bara skulle ha en enda napp kvar och han fick nöja sig med den, istället för de tre han brukar ha, och han nickade glatt! nu har han bara en enda kvar och ska om fem minuter gå och lägga sig. Håll tummarna för att han verkligen menade det han sa och att vi inte får en hysterisk natt med skrikande ungar. För som ni vet så brukar det ju vara så att är en vaken, är alla andra det med...inklusive vi!

I morgon är det midsommar!!!

Inga kommentarer: