21 juni 2009

Man lär sig av sina misstag sägs det...

...men tydligen inte jag! Vesa fick ett "ryck" i morse och började storstäda utomhus, bl.a. genom att spola av hela huset med högtryck efter vårens byggnation av spindelnät och annat otrevligt. Jag blev blev självklart inspirerad - ja inte av att städa givetvis, utan mer av att göra fint - så det blev ett besök på Plantagen. För att Vesa skulle få städa i lugn och ro tog jag med mig båda småkillarna. Jeanette som också följde med som sällskap, hade i sin tur med sig sina två små. Ni kanske kan lista ut själva hur det gick! Jag kan säga som så - vi stod för ljud och underhållning i varuhuset! Det tog drygt TVÅ timmar för oss att köpa en vattenslang, träolja, lite blommor och några jordgubbsplantor till dagisfröknarna! Varje gång jag får för mig att ta med barnen till affären, lovar jag mig lika ofta att aldrig göra om det, ändå går jag på samma nit om och om och om igen! Med trötta och hungriga barn besökte vi Mc Donalds efter vår shoppingtur - det besöket blev inte bättre än det på Plantagen tyvärr...

1 kommentar:

Erika sa...

Kolla min blogg :)