23 januari 2011

Restart

För snart två månader sen började starkt fundera på att återuppta bloggeriet igen, för mig känns det mer som två veckor sedan. Sen jag började läsa på högskolan så känns det som om jag bara har 12 timmar på dygnet, tiden flyger förbi och jag hinner inte ens tänka en vecka framåt förrän jag är där. De senaste 8 veckorna har varit mer intensiva än de andra. Anledningen till det är att vi har haft kursen "Anatomi och Fysiologi" som var en riktigt mastig kurs och som dessutom föll sig över jul och nyår då man kanske inte är som mest kreativ. Tentan skrev vi förra fredagen och svaret väntar jag ivrigt på! Det kändes hyfsat bra när jag skrev den, men jag vill verkligen inte ropa hej förrän jag har betyget framför mig. I värsta fall blir det omtenta 16 februari och jag får se den kuggade tentan som ett inlärningstillfälle... Nu har vi påbörjat termin två och vi är därmed T2:or som det så fint heter. Den här terminen riktar vi in oss på vård i ett hälsoperspektiv som innehåller dels äldreomsorg, dels förebyggande hälsovård. Vi kommer sammanlagt ha 10 veckors VFU som löper över mars-maj. Vi kommer också få läsa farmakologi, mikrobiologi och läkemedelsberäkning med tillhörande tentamen där det krävs 100% rätt för att få godkänt.Förhoppningsvis ligger inte matten alltför långt bort för att kunna plocka fram den så jag kan börja nöta in en livslång kunskap - här finns det inte utrymme för minsta lilla felmarginal!

Inga kommentarer: